Finans
Banker, regnskapsfirmaer, revisorer og andre finansinstitusjoner kan gjøre om papirbasert informasjon til elektronisk format for å balansere regnskaper og beregne skatt. OmniPage lar firmaets ansatte innhente elementer fra forskjellige papirbaserte og elektroniske dokumenter. Man kan overføre denne informasjonen til Excel regneark, slik at man kan revidere kvartalsvis gjeld og kreditt og fullføre kundens skatt i god tid.
Juridisk arbeid
Advokatfirmaer eller juridiske avdelinger har gjerne behov for å digitalisere papir fra store saker på en effektiv måte for arkivering og distribusjon internt. OmniPage konverterer raskt papirbaserte dokumenter til søkbart PDF format eller andre redigerbare formater. Dette kan deretter organiseres ved hjelp av strekkoder slik at de kan brukes på nytt eller arkiveres for å brukes på nytt i fremtidige saker.
Markedsføring
Markedsførings avdelinger i store bedrifter har behov for å raskt opprette informasjon til nytt materiale basert på eksisterende dokumenter. Hvis kun PDF’er eller papirdokumenter er tilgjengelige, kan OmniPage opprette nye dokumenter som inneholder informasjon innhentet fra forskjellige kilder. Grafiske designere kan bruke OmniPage for å hente ut seksjoner med råtekst, tabeller og grafikk fra tidligere produsert materiale.
Salg
I noen bedrifters salgsavdelinger bruker man mye tid på å skrive tilbud, salgskontrakter og produktinformasjon på nytt. OmniPage lar de ansatte sette sammen dokumenter fra en rekke forskjellige kilder og effektiviserer hele denne prosessen, slik at man kan bruke mer tid på å pleie kundene.